BLOG / Dlaczego Twoje konto na Instagramie nie rośnie?

Dlaczego Twoje konto na Instagramie nie rośnie?

[wp_ulike]

Rozwój konta na Instagramie – tak samo jak budowanie marki osobistej to proces, który wymaga odpowiedniego podejścia. Z pewnością chcesz, by Twoja twórczość była rozpoznawalna. Czasem jednak same chęci, czy założenie konta na Instagramie nie wystarczą, by Twój profil zainteresował odbiorców i zachęcił ich do obserwowania. Jeśli odwiedzasz inne konta na Instagramie i widzisz, jak rosną, a Twoje stoi w miejscu, to jest to znak, byś popracowała nad swoim kontem – w jaki sposób? Przygotowałam dla Ciebie kilka kluczowych wskazówek, które pozwoliły mi zbudować silną markę osobistą na Instagramie. 

 

Zapominasz o właściwej analizie

 

Piękne stories, dopracowane rolki czy niespotykane efekty specjalne w Twoich treściach mogą nie być tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Użytkownicy Instagrama szukają  na Twoim profilu wiedzy, sposobu znalezienia się w miejscu, w którym Ty jesteś obecnie lub po prostu chcą się Tobą inspirować. Nie wszystko, co sprawdza się na profilach, które obserwujesz, będzie również Twoim kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego tak ważna jest właściwa analiza i regularne przeglądanie statystyk. Analityka pomoże Ci zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy, kiedy są najbardziej aktywni oraz jakie treści interesują ich najbardziej. Systematyczna analiza i wyciąganie z niej wniosków to podstawa do stworzenia skutecznej strategii treści. Jak prawidłowo analizować swoje konto na Instagramie? 

 

Zobacz, które zdjęcia, rolki lub karuzele cieszą się największą aktywnością ze strony odbiorców. Zwróć uwagę na ilość polubień, zapisów i komentarzy. Wartościowe treści są chętnie zapisywane, co oznacza, że odbiorca chce wrócić do nich w przyszłości. Pamiętaj, że algorytmy Instagrama lubią publikacje mające dużą aktywność i chętnie polecają je użytkownikom o podobnych zainteresowaniach – jest to dla Ciebie świetna możliwość pozyskania nowych obserwatorów poprzez ruch organiczny. 

 

Twoje BIO nie zostało odpowiednio zoptymalizowane

 

Czy zastanawiałaś się, w jaki sposób użytkownicy Instagrama szukają nowych, ciekawych kont? Przede wszystkim wpisując frazę, która ich interesuje, w okienko wyszukiwania. Twój profil na Instagramie nie pojawi się tam, jeśli nie zadbałaś o skuteczne BIO. Tylko, czym ono tak właściwie jest? 

 

BIO, czyli biogram na Instagramie to krótki opis danego konta. To właśnie w nim znajdują się najważniejsze informacje o twórcy lub firmie. Dzięki prawidłowo skonstruowanemu BIO użytkownicy znajdą Cię na podstawie swoich zainteresowań. W moim biogramie możesz zauważyć moje imię i nazwisko, ponieważ wiem, że większość użytkowników Instagrama szuka mnie właśnie w ten sposób, czyli wpisując Dominika Żak. Jak stworzyć skuteczne BIO w kilku krokach?

 

  • Odpowiednia nazwa profilu – zadbaj, by była ona łatwa do zapamiętania i kojarzyła się z Tobą lub Twoją działalnością. 
  • Dopracowane zdjęcie profilowe – to, w jaki sposób prezentujesz się, ma bardzo duże znaczenie.
  • Jasny i zrozumiały opis profilu – stwórz opis, który zachęci do obserwowania Twojego profilu; używaj słów kluczowych, unikaj pełnych zdań i wybierz swoje ulubione emoji – odmienią one wygląd Twojego opisu. 

 

Nie przekazujesz wartości swoim odbiorcom 

 

Czy zwróciłaś uwagę, jak wielu użytkowników Instagrama wrzuca zdjęcia bez żadnej wartości? Zazwyczaj są to fotografie przedstawiające ich życie, opisane jednym maksymalnie dwoma zdaniami. Dobrze jest pokazywać swoją codzienność , ale nie powinno być to Twoją główną taktyką – ludzie szukają u Ciebie wiedzy, wartości i inspiracji. Zdjęcie kawy ich nie przyciągnie. Pamiętaj, że im bardziej wartościowe posty, tym więcej ludzi będzie Cię obserwować. W jaki sposób więc przekazać wartości swoim odbiorcom? 

 

Stwórz listę najczęściej zadawanych pytań w internecie, które dotyczą Twojej specjalizacji – to będą pomysły na Twoje publikacje. Teraz wystarczy, że nagrasz krótkie wideo; najlepiej przedstawiające Ciebie podczas rozmowy telefonicznej lub czytania ulubionej książki i na przygotowane nagranie nałożysz wybrane przez Ciebie pytanie oraz odpowiedzi. Rolki edukacyjne cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem, ponieważ to właśnie w rozwiązywaniu problemów oraz w odpowiadaniu na pytania nurtujące Twoich odbiorców jest największa wartość. 

 

Jesteś niekonsekwentna w działaniach na Instagramie 

 

Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim regularność. Twoi odbiorcy oczekują systematycznego otrzymywania wartościowych treści. Jeśli Twoje działania będą nieregularnie, a posty, karuzele czy rolki wrzucane od niechcenia to Twoi obserwatorzy odejdą i niestety na ich miejscu nie pojawią się nowi. Pamiętaj, że tylko konsekwentne działania przynoszą efekty, dlatego zadaj sobie pytanie, jak często dodajesz posty? Jeśli Twoja odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje to pora to zmienić.  Dodawaj posty regularnie, znajdź swój idealny rytm i bądź w nim konsekwentna.

Autorka

DOMINIKA ŻAK

Przedsiębiorczyni, założycielka
i współwłaścicielka marki DeeZee

Co zrobić, by wróciła motywacja do działania?

Poprzedni post

Gotowy przepis na skuteczne BIO na Instagramie

Kolejny post

Polecane wpisy

Co to jest nisza?

Więcej

Jak znaleźć swoją niszę i wyróżnić sie na rynku?

Więcej

Jak zbudować silną osobistą markę w erze cyfrowej?

Więcej