BLOG / Gotowy przepis na skuteczne BIO na Instagramie

Gotowy przepis na skuteczne BIO na Instagramie

[wp_ulike]

Stworzyłaś strategię, która starasz się wdrażać każdego dnia? Dodajesz rolki, ciekawe posty i dzielisz się wiedzą, ale Twój profil nadal stoi w miejscu? Przyczyną może być Twoje BIO. Jest ono bardzo ważne dla rozwoju Twojego Instagrama, ponieważ to właśnie BIO odpowiada za łatwe znalezienie użytkowników poprzez lupkę. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć poprawne BIO – nie martw się! Zrobimy to razem! Przygotowałam dla Ciebie skuteczne porady, które sprawią, że Twoje konto zacznie rosnąć, a użytkownicy Instagrama będą systematycznie odwiedzać Twój profil. 

 

Czym jest BIO na Instagramie? 

 

Zanim podzielę się z Tobą cennymi wskazówkami – chcę, byś dokładnie wiedziała, czym jest BIO. Dla wielu użytkowników Instagrama definicja nie do końca jest zrozumiała, a bez tego nie uda Ci się stworzyć naprawdę skutecznego biogramu.

 

BIO to opis Twojego profilu składający się z kilku elementów. Nie powinnaś tworzyć go bez odpowiedniej strategii, ponieważ w ten sposób nie sprawisz, że Twoje konto zacznie rosnąć. W BIO do Twojej dyspozycji jest 150 znaków, więc zadbaj, by pojawiły się tam informacje ważne dla Twojego odbiorcy – kim jesteś lub czym się zajmujesz. Pamiętaj, że BIO to również zdjęcie, nazwa konta oraz kategoria. Nie pomijaj żadnej sekcji.

 

Zdjęcie profilowe ma znaczenie 

 

Zdjęcie to Twoja wizytówka – to właśnie wybrana przez Ciebie fotografia znajduje się na pierwszym planie, kiedy użytkownik przeszukuje Instagram w celu znalezienia ciekawego konta, które dostarczy mu wartościowe treści. Jeśli chcesz prezentować się profesjonalnie i zachęcić odbiorców do odwiedzenia Twojego profilu – postaw na jasne i proste zdjęcie profilowe, przedstawiające Ciebie. Zadbaj o uśmiech, delikatny makijaż i swobodną pozę. Pamiętaj, że liczysz się Ty, a nie tło. 

 

Zrozumiała nazwa użytkownika 

 

Twoja nazwa użytkownika powinna być nie tylko prosta, ale również zrozumiała dla Twoich odbiorców. Dobrze, jeśli użyjesz takiej, która kojarzy się z Twoją profesją, firmą lub po prostu – z Tobą. Ja postawiłam na swoje imię i nazwisko, ponieważ buduję skuteczną markę osobistą i chcę, by moi odbiorcy dobrze mnie znali oraz czuli, że jestem im bliska. Jeśli Ty również chcesz być rozpoznawalną twórczynią, to nie decyduj się na dziwne nazwy, a szczególnie zawierające litery czy specjalne znaki. W taki sposób nikt nie znajdzie Twojego konta. 

 

Pierwsza linijka to miejsce na słowa kluczowe 

 

Jest skuteczny sposób na wzrost konta – używanie słów kluczowych. Instagram ma swoje własne SEO, dlatego wykorzystaj pierwszą linijkę na umieszczenie w niej fraz związanych z Tobą oraz tematyką wartościowych treści, które umieszczasz na swoim profilu. 

 

Nie wiesz, które słowa kluczowe sprawdzą się w Twoim przypadku? Podejrzyj konta o tematyce podobnej do Twojej oraz zrób mały research w internecie. Możesz również zadać sobie pytanie – kim jesteś? Pamiętaj, że słowa kluczowe to łatwe frazy, a nie wymyślne połączenia słów. 

 

Magnetyzujący opis w Twoim BIO 

 

Zanim wrzucisz swój pierwszy opis do BIO, dokładnie go przeanalizuj. Nie powinien być on zrobiony w chaotyczny lub nieprzemyślany sposób. Sukces zapewni Ci napisanie, dlaczego ludzie mogą Ci zaufać – opisz swoje największe osiągnięcia oraz wyjaśnij, co dokładnie robisz. 

 

Niech mój opis będzie dla Ciebie podpowiedzią! To właśnie tam umieściłam swoje osiągnięcia, które przekonują moich odbiorców i budują ich zaufanie względem mojej osoby. Mam 18 lat doświadczenia w e-commerce i zbudowałam social media dla DeeZee od podstaw. Byłam na okładce Forbes. To wszystko znalazło się w moim opisie. Patrząc na moje BIO, znajdziesz również informację, że jestem założycielką oraz prezeską firmy DeeZee – oznacza to, że moja wiedza z zakresu budowania skutecznego konta na Instagramie, biznesu oraz marki osobistej została wykorzystana przeze mnie w praktyce i dzięki temu odniosłam sukces. Ty również możesz być w tym miejscu. 

 

Poświęć więcej czasu na przygotowanie swojego BIO – nie rób tego spontanicznie; zainspiruj się i dopiero wtedy działaj. Pamiętaj, że BIO to Twoja instagramowa wizytówka. Biogram pomoże zdecydować użytkownikom Instagrama, czy chcą Cię obserwować, czy scrollować dalej.  Jeśli chcesz, by Twoje konto skutecznie rosło, powinnaś stale obserwować konta z Twojej niszy i patrzeć, w jaki sposób wyprzedzają one Ciebie. 

Autorka

DOMINIKA ŻAK

Przedsiębiorczyni, założycielka
i współwłaścicielka marki DeeZee

Dlaczego Twoje konto na Instagramie nie rośnie?

Poprzedni post

Moje sposoby na zwiększenie zasięgu rolki

Kolejny post

Polecane wpisy

Co to jest nisza?

Więcej

Jak znaleźć swoją niszę i wyróżnić sie na rynku?

Więcej

Jak zbudować silną osobistą markę w erze cyfrowej?

Więcej