BLOG / Moje sposoby na zwiększenie zasięgu rolki

Moje sposoby na zwiększenie zasięgu rolki

[wp_ulike]

Jeśli obserwujesz moje konto na Instagramie, to wiesz, że to właśnie rolki są najbardziej skuteczną formą przekazywania wartościowych treści. Zwykłe zdjęcia nie budzą już tak dużego zainteresowania, dlatego zacznij tworzyć kilkusekundowe wideo, które skutecznie przyciągnie Twoich odbiorców i zachęci ich do angażowania się na Twoim profilu. Miej jednak na uwadze, że rolki, aby zostały zauważone przez Instagram, jak i jego użytkowników muszą spełniać pewne warunki – chętnie opowiem Ci o nich więcej. 

 

Używaj przyciągających nagłówków 

 

Użytkownik Instagrama nie poświęca swojego czasu na każdą rolkę – wybiera on tylko te, które skutecznie przyciągają jego uwagę, dlatego liczą się pierwsze sekundy. W tym przypadku Twoją kartą przetargową będą magnetyzujące nagłówki. Odbiorcy powinni wiedzieć już od pierwszej sekundy, o czym będzie dany content. Na podstawie nagłówków decydują oni, czy rolki odpowiadają ich zainteresowaniom i będą dla nich wartościowa. 

 

Zaraz po skutecznym nagłówku zadbaj o pierwsze 3 sekundy, czyli podaj konkrety na tacy.  Użytkownicy Instagrama nie chcą tracić czasu,  dlatego kiedy nie zainteresujesz ich skutecznie w pierwszych sekundach rolki, prawdopodobnie będą oni scrollować dalej, a Ty nie dotrzesz do nowych odbiorców. 

 

Długość rolki jest znacząca 

 

Długie rolki nie są dobrym rozwiązaniem – nikt ich nie ogląda, a Ty tylko tracisz cenny czas, próbując stworzyć kreatywny i wartościowy content, który nałożysz na swoją rolkę. Postaw na krótkie, ale pełne wiedzy i niezbędnych informacji z Twojej branży rolki. Nie przekraczaj kilkunastu sekund. Jeśli uważasz, że krótka forma nie pozwoli Ci przekazać wszystkiego, co tylko byś chciała, to pamiętaj, że do dyspozycji jest jeszcze opis – to właśnie w nim umieszczam rozwinięcie swoich myśli. 

 

Dynamiczne rolki – sprawdź, czy robisz to dobrze 

 

Czy potrafisz zdefiniować nudną rolkę? To przede wszystkim taka, którą od razu chcesz przewinąć, ponieważ wiesz, że nic nie będzie się w niej działo. Często jednak rolki edukacyjne nie są filmem akcji, a i tak przyciągają uwagę odbiorców – dlaczego tak się dzieje? Są one dynamiczne! Nie oznacza to, że powinnaś jeździć na rowerze podczas dzielenia się wiedzą. Wystarczy, że użyjesz przejść – są one obecnie na czasie lub przybliżysz kadr, kiedy będziesz dzielić się istotną informacją.  Zadbaj również o drugi plan – niech będzie on pełen kolorów, kontrastów i elementów. Biała ściana nie przyciągnie uwagi i nie zapewni dynamiki. 

 

Dodaj napisy na swoją rolkę 

 

Aż 80% ludzi ogląda rolki bez dźwięku. Użytkownicy Instagrama scrollują będąc w podróży, czekając na spotkanie czy usypiając dziecko. Nie mogą oni pozwolić sobie  na puszczenie dźwięku w danej chwili. Instagram to również platforma używana przez osoby głuchonieme, dlatego zadbaj o napisy. Jeśli ich nie dodasz, to sama utniesz swoje zasięgi – na pewno tego chcesz? 

 

Napisy na rolki możesz dodać własnoręcznie lub użyć w tym celu popularnych programów, na przykład Liro. Nałożenie treści na rolkę bez wsparcia dodatkowych narzędzi jest czasochłonne, ale pozwoli Ci mieć pełną kontrolę nad słowami i ewentualnymi błędami, które mogą się wkraść.  

 

Pamiętaj o CTA 

 

Tworzysz rolkę, dzielisz się wiedzą, więc zdecyduj, czego oczekujesz w zamian od swoich odbiorców. Przekaż im to przy pomocy CTA (Call to Action), czyli wezwania do działania. Głównym celem CTA jest nakłonienie odbiorców do wybranej przez Ciebie reakcji. Oglądając moje rolki, możesz zauważyć, że często zachęcam do czytania opisu, a w nim do komentowania. Ludzie muszą wiedzieć, czego od nich oczekujesz –  dbając o łatwe komunikaty, zbudujesz zaangażowanie na satysfakcjonującym poziomie! Nie wstydź się prosić o komentarze czy polubienia – tak samo możesz poprosić o wypełnienie ankiety, dołączenie do grupy czy odwiedzenie Twojej strony internetowej.

Autorka

DOMINIKA ŻAK

Przedsiębiorczyni, założycielka
i współwłaścicielka marki DeeZee

Gotowy przepis na skuteczne BIO na Instagramie

Poprzedni post

Jak zbudować silną osobistą markę w erze cyfrowej?

Kolejny post

Polecane wpisy

Co to jest nisza?

Więcej

Jak znaleźć swoją niszę i wyróżnić sie na rynku?

Więcej

Jak zbudować silną osobistą markę w erze cyfrowej?

Więcej